본문 바로가기
christianity/pray in english

두려울때 영어로 기도하기

by ifnotnow82 2022. 11. 13.

God, heavenly Father.

 

I no longer pray that God, please give me what I think I need.

But give me what you know I need.

 

God is the only one who has been in my tomorrow's

So you are the only one who knows what I'm going to

need when I get there.

 

And if you know I need to fight a lion.

So I'll be ready for Goliath.

I want to fight the lion.

 

I don't want you to prevent the fight.

I want you to provide the faith for me.

Please give me your faith and wisdom to me.

 

I know my life is a battlefield.

Every single moment, I fight against my thought and feelings.

Satan and evil spirits try to put their plan in my mind and head.

But I know you can kick them out from me.

 

Please cover me with your Holy Spirit.

Please cover me with the blood of Jesus Christ.

You are the only one who is exalted.

You are the Creator of the world.

 

In Jesus' name, I pray

Amen.

 

 


하늘에 계신 아버지, 하나님

저는 더 이상 제가 필요한 것을 달라는 기도를 하지 않겠습니다.

다만 제게 필요한 것을 당신이 주십시요.

 

하나님 당신 만이 나의 미래를 아시는 분이십니다.

따라서 당신 만이 내가 필요한 것을 아시는 분이십니다.

 

만약 내가 내일 사자와 싸워야 한다면

저는 골리앗과 싸울 준비를 하겠습니다.

저는 그 사자와 싸우길 원합니다.

 

제가 당신의 싸움을 방해하고 싶지 않습니다.

저는 당신이 믿음을 주시기를 원합니다.

저에게 당신의 믿음과 지혜를 주시옵소서.

 

이 세상이 전쟁과 같다는 것을 압니다.

매순간마다, 저의 생각과 느낌과 싸웁니다.

사탄과 악의 영들은 그들의 생각과 계획을 내 머리 속에

집어넣으려고 몸부림 치고 있습니다. 

하지만 저는 당신이 그들을 저로 부터 쫓아내실 수 있다는 것을 압니다. 

 

당신의 성령의 영으로 저를 덮어주소서.

예수님의 보혈로 저를 덮어주소서.

당신만이 높임 받으실 분이십니다.

당신이 이 세상의 창조자 이십니다.

 

예수님의 이름으로 기도합니다. 

아멘.

댓글