본문 바로가기
christianity

크리스천에게 힘을 주는 영어명언

by ifnotnow82 2022. 6. 18.

The same God that helped Samson defeat a loin is going to help you get the victory in your situation as well.

삼손이 사자의 아가리를 찢도록 도우신 그 동일한 하나님께서
지금 당신이 처한 상황에서 승리하도록 도우실 것입니다.



Put God first and watch amazing things happen.

하나님을 최우선순위로 둬보세요.
그리고 놀라운 일들이 일어나는것을 보세요.



You might be under attack, but you're also under the blood.

당신은 공격당하고 있을지도 모릅니다.
하지만 또한 당신은 주님의 보혈 아래에 있습니다.



Discover God and you will never feel alone again

하나님을 발견하세요 그러면 당신은
다시는 혼자라 느끼지 않을거예요.




Put God first in everything you do. Everything that I have is by the grace of God, understand that.

당신이 하는 모든 일에 하나님을 우선시하십시요.
내가 가진 모든 것은 하나님의 은혜입니다.
이것을 이해하세요.



I didn't always stick with Him, but He stuck with me.

나는 그 분과 늘 함께하지 못했습니다.
하지만 그 분께서 늘 나와 함께해주셨습니다.



When prayer becomes your habit, miracles become your lifestyle.

기도가 당신의 습관이 될 때,
당신의 삶에서 기적들은 일상이 됩니다.



God will make a way where there seems to be no way.

하나님께서 길을 만드십니다.
길이 없을 것 같은 그런 곳에 말이죠.



I took all the sin and I died and rose again. That's how I saved the wordl.

내가 모든 죄를 지고 주었고, 다시 살아났단다.
그게 내가 세상을 구한 방법이란다




I am proud to say JESUS IS MY SAVIOR

나는 자랑스럽습니다.
예수님이 나의 구세주라고 말하는 것이요.



I'm not perfect, but Jesus said I'm worth it.

저는 완벽하지 않습니다. 하지만
주님께거는 '제가 가치있다'고 말씀하셨어요.



Broken things can become blessed things if you let God do the mending.

실패한 것들은 축복의 통로가 될수 있습니다.
하나님께서 만져주시도록 한다면 말이죠.



One day you'll see why God made you wait.

어느날 당신은 알게 될 겁니다.
왜 하나님께서 당신을 기다리게 만드셨는지를요.



Worrying doesn't change anything, but prayer does.

걱정은 아무것도 바꿀수 없습니다.
하지만 기도로는 바꿀수 있죠.



If you don't desire to be holy, then you have no right to think that you are a Christain.

당신에게 거룩해지고 싶다는 열망이 없다면,
당신을 그리스도인이라 말할 근거가 없습니다.

_ 마틴 로이드 존스 Martyn Lloyd Johns (1899~1981)

댓글