본문 바로가기
christianity

크리스천은 위선자입니다.

by ifnotnow82 2023. 1. 22.

영상보기 = https://youtube.com/shorts/rheYuLu0EjM?feature=share 

 

 

When somebody plays Beethoven poorly, who do you blame? You don't blame Beethoven. You blame the player.

어떤 사람이 베토벤 곡을 제대로 연주하지 못했을 때, 당신은 누구를 비난합니까? 베토벤을 비난하지는 않죠. 그 연주 한 사람을 비난할 겁니다.

 

So when somebody plays Christ poorly, who do you blame? You don't blame Christ. You blame the people that play Christ.

자, 어떤 사람이 그리스도를 잘 드러내지 못했을 때, 당신은 누구를 비난합니까? 그리스도를 비난하면 안 되죠. 당신은 그리스도를 보여준 그 사람을 비난할 겁니다. 

 

And none of us as Christians play Christ perfectly. We're all fallen. If we weren't fallen, we wouldn't need a savior.

우리 중에 그 누구도, 크리스천으로서 그리스도를 완벽하게 보여주지 못합니다. 우리는 모두 타락했어요. 만약 우리가 타락하지 않았다면 '구세주'도 필요하지 않았을 겁니다.

 

In fact, I said to Christopher Hitchens in one of our debates, I said, "Christopher, I'm a hypocrite. I can't live up to what Jesus said, but if I could, I wouldn't need Him." 

사실, 우리 토론 중에 제가 크리스토퍼 히친스에게 말했었죠. "크리스토퍼, 나는 위선자야. 나는 예수님의 말씀처럼 살 수가 없다고. 하지만 내가 할 수 있었다면 그분이 필요하지 않았겠지".

 

And so when people tell me, I can't go to church cause there are too many hypocrites down there. 

그리고 사람들이 제게 이렇게 말하더군요. "나는 교회 못 가겠어. 거기에는 위선자들이 너무 많더라고"

 

I always say, "Come on down, pal. We got room for one more." I mean, the church is a hospital for sinners. It's not a country club for saints.

그러면 저는 늘 이렇게 말합니다, "얼른 오라고, 친구. 한 자리 더 있으니까" 그러니까 교회는 죄인들을 위한 병원입니다. 성도들을 위한 클럽이 아니라고요.

 

So, newsflash, Christianity is not Christians. Christianity is Jesus.

자, 새로운 소식이에요. 기독교는 기독교인이 아닙니다. 기독교는 예수입니다.

 

댓글