본문 바로가기
conservative

플린트시, 시의원의 고백

by ifnotnow82 2020. 11. 1.

[영상 먼저보기] youtu.be/VcrdUJKWNpg

 

 

[한영 스크립트]

What an honor to be standing before you. At a serious time like this in the world, pandemic. The China virus or plague. I even caught it and was intensive care. Twice.

여러분 앞에 이렇게 서는 것이 정말 영광스럽습니다. 세계가 이렇게 심각한 때에, 유행병 말입니다.. 중국바이러스 또는 전염병이요. 저는 심지어 걸렸었고, 집중치료까지 받았었습니다. 2번이나요.

The narrative has been spent. This is not a game, folks. President Trump, Vice President Pence. God uses whoever he wants to bring his people out of whatever the problem has to be.

내러티브는 이제 끝났습니다. 이건 게임이 아닙니다, 여러분. 트럼프 대통령, 펜스 부통령. 하나님은 문제가 무엇이든지 간에 그의 사람들을 이끄는 사람들을 사용하십니다.

Right now, the narrative has been spent President Trump is full of hate. Let me tell you something. The Democrats is full of hate. I'm tired. I've been a Democrat. I am a Democrat all my life, 64 years. Last four years, I voted for Hillary Clinton. This year, I decided to go with President Trump.

바로 지금, 내러티브는 트럼프 대통령이 혐오로 가득찬 사람이라고 말하고 있죠. 하나 말해줄까요? 민주당이야말로 혐오로 가득찬 것들입니다. 지쳤습니다. 저는 민주당지지자 였습니다. 저는 평생동안 민주당원이었다고요. 64 동안 말입니다. 지난 4년전에, 저는 힐러리 클린턴에게 투표했었습니다. 그리고 올해, 저는 트럼프 대통령에게 투표하기로 결정했습니다.

I'm not a bootlicker. I'm not an Uncle Tom. I'm none of those things. I'm somebody that's in a poor, impoverished community.

저는 아첨꾼이 아닙니다. 저는 기회주의자가 아니라고요. 저는 그런 류의 인간이 아닙니다. 저는 그저 가난한 지역에 사는 사람일 뿐입니다.

President Trump. Thanks to my good friend Charles Mcduff out of Detroit. I was doing a piece on closing liquor stores early because I live inside of a crime scene. Right here in flint. People are in foreclosure, right here in flint. People are losing everything. And when Mr. Trump said ‘What the hell you got to lose?’ He was talking to me. He was not talking to my seat. Only thing Maurice D. Davis got to lose is a council seat at $700 every two weeks. But this is what I got to gain. Instead of being divided State of America. It's time to be the United States of America.

트럼프 대통령.. 디트로이트에서 친구 찰스 맥더프에게 감사합니다. 저는 일찍 문을 닫는 술집에서 일하고 있었습니다. 왜냐하면 저는 범죄가 일어나는 현장 안에서 살았기 때문이죠. 바로 여기 플린트 말이죠. 사람들은 압류를 당하고 있었죠, 바로 여기 플린트에서요. 사람들은 모든 것을 잃어가고 있었고, 트럼프 대통령이 도대체 잃어야 합니까?’라고 말했을 , 그는 저한테 말하는 거였죠. 그는 자리에 대해 말하는 아니었어요. 모리스 D. 데이비스(시의원) 잃는 것은 하나, 2주만에 한번씩 앉는 $700짜리 시의회 자리 의자 하나였죠. 하지만 이것이 제가 얻은 것입니다. 지금은 미국의 분열이 아닌, 바로 '미국이 하나가 '라는 말입니다.

Do you understand what I'm telling you? I don't want to hear fault. Here without sin, cast the first stone. We’re saved under Grace. God use whoever you want to, such as times like these. Vice President Pence, the Trump administration, they reached out to me. Our water crisis has been silent. I've been before probably 170 million people in a couple days. Interviews everywhere and people accuse me of being selfish. People dying right here and have died.

제가 지금 말하는 것을 이해하시겠습니까? 저는 잘못을 듣고 싶지 않습니다. 여기 죄없는 사람이, 먼저 돌을 던지십시요. 우리는 은혜로 구원받았습니다. 하나님은 원하는 사람을 사용하십니다. 특히 이러한 때에 말이죠. 펜스 부통령, 트럼프 정부.. 그들은 저에게 다가왔습니다. 우리의 식수문제는 한동안 조용했었습니다. 저는 며칠간 1 7천만명의 사람들 앞에 적도 있었죠. 모든곳에서 인터뷰를 했고 사람들은 저를 이기적이라고 비난했습니다. 사람들은 바로 여기서 죽어갔고, 죽었습니다.

We're tired of suffering and nobody gives a damn about poor folks. President Trump, they reached out with nothing but love from y'all, all over this nation. I don't want to hear another time. I'm a Trump supporter. I'm an American supporter. Y'all have more love. Now the Democrats call me every name, but the child of God. And I'm gonna shut up because I got two minutes because much more I could say. But I'll tell you one thing. This nation is one nation under God. One nation under God. Thank you all for listening. Thank you. Thank you.

우리는 고통에 지쳤습니다. 그리고 아무도 가난한 사람들에게 신경쓰지 않습니다. 트럼프 대통령, 그들은 오로지 사랑으로 다가온 겁니다. 여러분 모든 국민들에게 말이죠. 저는 다른 때에 듣고 싶지 않습니다. 저는 트럼프 지지자이고, 미국 지지자 입니다. 여러분은 많은 사랑을 갖고 계십니다. 이제 민주당은 제게 무슨말이든 갖다 붙일겁니다. '하나님 자녀' 이름만 빼고요.이제 저는 조용하겠습니다. 많이 말씀드리고 싶지만, 시간은 2분이거든요. 하지만 한가지만 말씀드리겠습니다. 나라는 하나님 아래 국가 입니다. 하나님 아래 국가라고요. 들어주신 모든분께 감사드립니다. 감사합니다. 감사해요.

 

[워드로 다운로드]

1030_2020_Davis.docx
0.02MB

댓글